Trojanovice 2000

dej si ještě knedlík

17. 7. ~ 21. 7. 2000

(Trojanovice)

Přijeli jsme na chatu v Trojanovicích v pohodě. Přes to, že zrovna začala povodňová situace.

Kecy. Žádná povodeň není. To je jen vzpomínka na doby, kdy se ještě do kroniky psaly opilecké žvásty. Zvlášť na slově „situace“ dobře poznáte v jakém jsem se nacházel stavu. Nyní s odstupem času již můžu popsat víceméně popravdě, do se různého na Ivetině chatě v Trojanovicích – Horečkách 444 stalo.

Pondělí. Den první Sraz ve 14.00 ve Frenštátě se musel posunout, neboť Fantomas se Sundejem jedou spolu a přesto odděleně ve stejném vlaku, který má zpoždění, naštěstí ne tak velké, abychom nestihli poslední slušný autobus ve 14.30. Jedná se o tyto lidi: David, Iveta (zásadně s měkkým, velkým I na začátku), Máňa (už se nemohl dočkat, takže přijel už v 10.00), Fantomas a Sundej. Měla přijet i Hanka, ale ujel jí autobus, takže její příjezd byl odsunut na úterý. Hned jakmile nás vysadil autobus v Trojanovicích, byl jsem ostatními přemluven, abych si nasadil pláštěnku (neb lilo jako z konve), což jsem učinil pod podmínkou, že se nikdo nebude smát. Svůj slib porušili všichni, což mi připomnělo mou starou dobrou úlohu baviče, kterému se všichni smějí. Jinak jsem ale na všech cítil, že jsou rádi, že mě vidí. Až později jsem si uvědomil, že raději než mne, vidí můj batoh plný jídla. Jen pro příklad moje konzervy zvítězily nad Máňovými v poměru 7:2. Však taky moje Vysočina rázem přestala býti mojí a stala se majetkem všech. A když jsem si druhý den ráno vzal její zbytek na snídani připadal jsem si jako zloděj.

Co se týče pití, tak to dopadlo přesně tak jak se dalo čekat. První večer jsme vypili úplně všechno co na chatě bylo. Fantomasovu vodku, Máňova vermuta (litr), víno (taky litr) a Sundejova „Kapitána Fleshe“. Nutno říci, že nikdo nezklamal. Iveta udělala skvělé jídlo (otevřela tyčinky a Telky), Fantomas vyprávěl spoustu veselých příhod ze života nakladatelova (třeba o tom, kolik stojí B. B. King), Máňa bavil, David prohlásil, že by se měla pokosit zahrada a Sundej to udělal. (Ať žije Kapitán Flesh, jen ho vypij a běž.)

Druhý den odjel Fantomas, jenž ještě než odjel, prohlásil, že jeho děda neustále vyhrává zájezdy a jako jeho náhrada přijela Hanka a s ní otázka: „Přivezla Hanka králíka?“ Já s Máňou jsme opravdu byli přesvědčeni, že ano. Zvlášť, když jsme ji střídavě nesli její asi 30 kg tašku. Cestou na chatu jsme se stavili v malebné hospůdce, kde mají sympatického vrchního a kolotoč, že kterého by měl radost i Pavel Poulíček. Jo a na večer jsme koupili Jasoně (Fernet Citrus) a moc dlouho nám vydržel.

Ve středu byl naplánován výlet na Velký Javorník ale už před polednem se začali někteří z méně sportovně založených členů cukat a tak na VJ šli pouze Sundej s Máňou. Zvlášť pro mě to byl tento den velmi sportovním. Nejprve jsme s Majorem přitáhli z dalekého obchodu basu piv. (A když si uvědomíte, že Majora ani na vojnu nevzali, je vám jasné, kdo tu basu táhl především.) A pak ještě před odchodem na túru, jsme s Máňou jen tak pokosili kus zahrady. (Myslím pokosili kosou, pozn. autora. Pro ty méně chápavé mám na mysli ten žací nástroj.) Sebekriticky musím uznat, že Máňovi to kosení šlo líp, ale já zase vymlátil většinu krtků a zmijí.

Na VJ jsme s Máňou chytli draka a cestou zpět zabloudili, či jinak řečeno – šli zkratkou. A na chatě už jen pomocí lahváčků udržovali dráčka.

Čtvrtek. Prší. Tím pádem se ruší plánovaný výlet na Radhošť a místo toho se jede do Frenštátu pod Radhoštěm. TAM nastalo dělení. Ženské nakupovaly, chlapi šli do hospody, kde byl biliár a kde došlo k utkání Máňa vs. Sundej, v němž díky skvěle zvolené taktice (předstírání absolutní neschopnosti, aby došlo k podcenění ze strany soupeře) vyhrál opavský kulečníkový stratég. Chudák Máňa toho ještě neměl dost a tak zkusil napravit si reputaci ve hře Dáma, ale i z ní odešel na hlavu poražen.

Nutno napsat, že tento den se slavily Ivetiny narozeniny. (Vzhledem k tomu, že už není Iveta z nejmladších – dokonce Major prozradil, že občas v noci slyší tikání biologických hodin – tak vám neprozradím kolik jí je.) Sice nám to Iveta výslovně neřekla, ale bylo na ní vidět, že jsme jí ty čtyřiadvacátiny zpříjemnily. Zvlášť náš společný dárek jí udělal radost – dostala krásnou „starou čarodějnici, která jí vůbec nebyla podobná. No a pak jsme se na její počest trošičku opili. Hloupé akorát bylo, že v 21.30 došlo pití, a tak muži byli vysláni do ne zrovna nedaleké hospody, aby donesli aspoň litřík vína. Cesta ubíhala rychle hlavně díky Máňovi, jenž neustále vykřikoval: „Honem než to pustím!“ Bohudík to udržel. Po návratu se brzy oslavenkyně společně s králičí chovatelkou přesunuly do ložnice, ale v usnutí jim zabránila velmi dlouhá báseň o králíkovi, kterou jsme hlasitě vykřikovali po celé chatě. Nechci se chlubit, ale kvalitou se místy blížila i slavné „Už mizí pryč i ....“ a je velká škoda, že nebyla na místě hned sepsána, protože dnes už ji asi dohromady nedáme. Některé verše byly opravdu skvělé a výborně se rýmovaly jako např.:

Iveta je tvoje paní,

ať nám udělá králíka.

Kolem třetí ráno nastala chvíle jí do postele, což jsem učinil, ale ne již zákeřná dvojice MM (Major Máňa), která využila mé slabosti po celém strastiplném dni a ošklivě mě popsali, svázali nohy a narušili mi tak tím můj spravedlivý spánek.

Pátek. – Ošklivé probuzení, kdy jsem hned věděl, že tento den mi bude vadit úplně vše, včetně toho že mám popsané celé tělo tím, jak se pozná, že je Sundej na chatě. Prej tak, že má před ní zaparkovaného draka. Nastal čas loučení, každý se vydal svým směrem, naposledy zamávali Majorovcům i chatě, kde když se chcete v noci obrátit, tak musíte vyjít ven, tam to udělal a vrátit se zpět, a hurá domů.

zaznamenal: Sundej

P.S. Na cestě do Opavy jsem jel vlakem s bandou řvoucích dětí, které asi půl hodiny na celý vlak sborově křičeli nějakou otravnou básničku jejíž hlavním hrdinou byl Fantomas. Prostě stylové zakončení.